דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה ליווי הפקתי?! 

מאת    [ 14/10/2012 ]

מילים במאמר: 1066   [ נצפה 1787 פעמים ]

ליווי הפקתי הוא בעצם תהליך הפיכת היצירה האינטואיטיבית , הגולמית של האומן או ההרכב למוצר מוגמר , מלוטש ונגיש לקהל. התהליך כולל את גיבוש הקונספט, הסאונד וכן גיבוש רפרטואר שירים , שייצגו את הזהות המוזיקלית של האומן או ההרכב בצורה הטובה ביותר !

סיומו הטבעי של התהליך ,בד"כ, בהפקת אלבום ומופע המלווה את יציאתו ..

עד לפני כמה שנים טובות , אומן מוכשר ומבטיח מתחום המוזיקה , היה צריך רק להראות פוטנציאל והיה לו סיכוי להתגלות על ידי אנשי חברות התקליטים (a&r's), שם היו דואגים לפתח את כשרונו בדרכים המקובלות ..

למשל כמו להצמיד לו כותבים אם צריך , לממן לו נגנים וחזרות , לבחור לו מפיק מוזיקלי ומעבד לטקסטים, שיעבדו איתו על השירים וכמובן לממן לו אולפן , צוות טכני ואת כל הוצאות הקלטת האלבום , בנוסף היו דואגים להפיק לו מופע מקצועי ומלוטש ולבסוף גם היו משדכים לו משרד בוקינג , חברת ניהול, משרד יחסי ציבור ובקיצור, כל מה שאומן צריך כדי להתנהל במקצועיות ולפתח את הקריירה בתחום..

היום , סיפור כזה נשמע בערך כמו מדע בדיוני.. בעצם זה עדיין קורה , למס' מצומצם ביותר של יוצאי תכניות ריאליטי ..אך גם זה הולך ונעלם משנה לשנה...וברב המוחץ של המקרים , הרכבים ואומנים חדשים, מוכשרים ככל שיהיו , נאלצים לפתח את עצמם בעצמם ..אך האם זה הכרחי או בכלל כדאי ללכת בדרך הזו לגמרי לבדכם ?!

התשובה היא ממש לא! בעוד שאומן הרכב לא צריך ובד"כ גם חסר מספיק כלים וידע להבין לעומק את התהליכים שיש לעבור בדרך למוצר המוגמר ולא תמיד יכיר את כל הפרטים הנכללים בתפקידי המפיק מוזיקלי או איש הבוקינג או היח"צ כמו איש המקצוע בתחום ..אך הוא כן יכול וצריך לנהל את הפרוייקט של עצמו ...ולשכור לעצמו את שירותיהם של אנשי המקצוע האלה ...

כאמור, תפקידו של האומן או ההרכב הוא ליצור ללא מגבלות וללא מחשבות שיסיטו את תשומת הלב מלבטא את האמת האומנותית שלו , כשזה קורה , מתקבל חומר גלם אומנותי טהור ויפיפה...אך גם יהלום של 100 קאראט ,לא יוכל עדיין להסחר בשוק עד שילוטש על ידיי אנשי מקצוע שזהו תפקידם וכאן אני נכנס לתמונה, בעזרת נסיון וכלים שצברתי בלמעלה מ- 15 שנה של פעילות מקצועית בתחום ומהצלחות מוכחות בשטח, אני מלווה את ההרכב בתהליך גיבוש הקונספט , הסאונד וכן בתהליך בחירת השירים (ולעיתים אף כתיבת השירים ), עיבוד והפקת השירים ...ועם תשומת לב מלאה לכל הפרטים הקטנים, בעצם עוזר לו ליצור לעצמו זהות אמנותית ייחודית , שגורמת לו להתבלט מעל השאר וגורמת לאנשים לשים לב אליו ולרצות להקשיב לשירים שלו ...

אם תרצו , התפקיד שלי הוא לעזור לאומן לייצר נגישות לאומנות שלו ...כשמצד אחד אני מתחבר אל האומן , אל רצונותיו תשוקותיו ומטרותיו ולעיתים אף עוזר לו להתחבר עוד יותר לעצמו ומצד שני אני לוקח בחשבון את טעמו של הקהל, את ההתחדשויות בתחום והשינויים בהרגלי הצריכה ומייצר את הגשר בין שניהם ..

"Ido has wide knowledge of the business and is always happy to explain how the industry work and how you can use it to gain more for your band." jino arielli


אז איך בעצם מתבצע הליווי ההפקתי הלכה למעשה...?!

הליווי ההפקתי מתבצע באמצעות מפגשים עם האומן או ההרכב , תחילה במקום שבו הוא יוצר את המוזיקה שלו , אם זה בבית, עם כלי הנגינה שלו, או אם זה בחדר החזרות עם כל חברי ההרכב או , במקביל מתבצעות פגישות עבודה שמטרתן ליצור תכנית עבודה ואסטרטגיה לקידום המסחרי של ההרכב ולבסוף עוברת העבודה לאולפן ..


במפגשים האלה קורה תהליך של הפיכת חומר הגלם שנוצר ע"י האומן למוצר מעובד ונגיש, שניתן לייצר לו ביקוש בשוק...במפגשים , אנחנו עובדים על כל האלמנטים המרכיבים שיר , כמו סולם ,טמפו , משקל, מלודיה, הרמוניה , מבנה בסיסי וכמובן טקסט ועד מציאת הגרוב המדוייק , הדינאמיקה תפקידי הכלים והאלמנטים השונים שנכנסים ויוצרים על מנת ליצור רצועה מעניינת מתחילתה ועד סופה. כל זאת תוך מתן דגש לביטוי האישי של כל אחד מחברי ההרכב ושמירה על הקונספט הייחודי של השלם שנוצר ,

המפתח הוא להצליח לגרום לרצועה הזו להתבלט מעל שאר החומרים המציפים את השוק ולתפוס את תשומת ליבו של הקהל שנמצא שם...

תוך כדי העבודה היצירתית אנחנו מתכננים את האסטרטגיה שתיצור את הביקוש לשירים ולהרכב, אם זו אסטרטגיה שקשורה להופעות , או לקידום המוזיקה ברשת ועד אסטרטגיה שקשורה להתנהלות מול המדיות הגדולות ותעשיית המוזיקה...כך שתוך כדי תהליך העבודה על השירים אנחנו כבר יוצאים להשיג מטרות מסחריות ומתקדמים צעד אחר צעד אל עבר מימוש הפוטנציאל המלא של ההרכב, הן האומנותי והן המסחרי...


בניגוד לשיטת העבודה שהייתה נהוגה בעידן שבו שלטו חברות התקליטים, הרדיו והטלביזיה במה שאנחנו שומעים , שיטה שבה החיבור בין הרכב ומפיק היה קורה רק בעת שההרכב היה מבקש להקליט אלבום/ אי.פי וכד'...כיום בעידן שבו מוזיקה יכולה להגיע לקהל בצורה ישירה וללא מתווכים , פיתחתי שיטת עבודה שונה ותואמת למציאות , שנקראת ליווי הפקתי וכעת אני מלווה את ההרכב לכל אורך התהליך כאשר במקום לקפוץ ישירות לשלב הקלטת האלבום , אנחנו עוברים יחד מס' תחנות בדרך . כמו למשל גיבוש רפרטואר שיוצר זהות מוזיקלית , קונספט וסגנון ברור וייחודי להרכב, הקלטת טיזרים ושירים לייב ושחרורם לרשת, הקלטת סינגלים בודדים ושחרורם לרשת, הקלטת דמואים למשקיעים פוטנציאלים, הפקת מופע משכנע שהופך את החברים למעריצים קונה קהל חדש בכל פעם וכל הזמן שחרור מבוקר ונכון של תכנים לרשת שיוצר חשיפה ממוקדת לקהל האידיאלי שלנו ..

כל אלה מביאים לכך שכשמגיע לבסוף השלב של הקלטת אלבום ואיתו ההשקעה גדולה , אז אנחנו כבר גם מוכנים לזה מבחינת בשלות מוזיקלית וגיבוש החומרים וגם מכיוון שיצרנו כל העת את הביקוש לאלבום הזה , הבטחנו לעצמנו שכשייצא , מיד יהיה מי שירצה להאזין לו , גם בלי השקעה מאסיבית ביחסי ציבור.

http://www.youtube.com/watch?v=uH1pLKYq2OQ&feature=relmfu

כמובן שכשיהיה לנו ביקוש וקהל בשטח, זה גם יעזור ויגבה את מערך יחסי הציבור לכשנרצה לשחרר סינגלים לרדיו וכד'...

לסיכום ליווי הפקתי הוא כל מה שהרכב צריך כדי להתפתח , להתקדם ולהצליח...

"Ido is an amazing musician with great understanding of song production. His attention for details makes the album he produce sound better.
I highly recommend hiring Ido as a producer for your next project, whether is you work on an album or planing to upgrade your stage performance." jino arielli

אז אם החלטתם שנמאס לכם לראות רק חדרי חזרות ומועדונים חצי ריקים ונמאס לכם לרדוף אחרי לייקים בפייסבוק וביו טיוב ובמקום זה אתם רוצים שיתחילו לרדוף אחריכם..הגיע הזמן לעשות שינוי! השינוי הזה מצריך לעשות צעד חדש ואמיץ, צעד שייקח אתכם אל עבר הגשמת הפוטנציאל האמנותי והמסחרי שלכם , כי זה מגיע לכם!

אתם מוזמנים לבקר בעמוד הבלוג של האתר וממנו להגיע לבלוגים ומאמרים נוספים של עידו לדרמן בתחום ההפקה המוזיקלית וקידום מוזיקה בשטח , במדיה וברשת...

לקבלת פרטים נוספים לגבי ליווי הפקתי , צרו קשר כאן ,שלחו עד 3 סקיצות לשירים מקוריים שלכם , ציינו באיזה שלב של העשייה אתם נמצאים ותקבלו ממני חוות דעת על החומרים ואולי אף תוכלו לקבל פגישת הכרות ראשונה ללא תשלום..בה נדון בשיתוף פעולה אפשרי בינינו בהמשך..

עידו לדרמן הפקה מוזיקלית | ייעוץ מוזיקלי - כי מגיע לכם להצליח עם המוזיקה שלכם


עידו לדרמן
הפקה וייעוץ מוזיקליhttp://www.facebook.com/idolederman.producer
050-3203060  'iphone no

fax no'  077-7570673




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב